Fantasy

Titel: Fantasy
Författare: Malte Persson
Antal sidor: 28
Förlag: Novellix
 
Bokens första mening:
"Suset av luftslott som störtar samman."
 
Om boken:
"Jag mötte Den Sorgsne Prinsen av en slump, på en bar, det gör det samma vilken. Jag var en av alla would-be prinsessor han bjudit på drinkar. Det slutade med att jag följde med honom hem. Inte för att han egentligen var den sorts typ som intresserar mig. Utan för att han var den sorts typ vars historia intresserar mig."
 
Anettes ord:
Mycket svammel som inte lyckas fånga mitt intresse, tyvärr.
 
Ord som fastnade:
"Självfallet vet jag att saker inte behöver finnas bara för att man ser dem. Somligt som man anar i ögonvrån är inte mer än repor på en gammaldags filmkopia eller kompressionsartefakter i en jpeg-bild..." (s. 22)
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR och HÄR

Kommentera här: