Gnister

Titel: Gnister
Författare: Linda Skugge
Antal sidor: 24
Förlag: Novellix
 
Bokens första mening:
"Full."
 
Om boken:
"Språket i Linda Skugges novell Gnister är rått, brutalt och ärligt. Ingenting förskönas eller lämnas osagt. Vi får följa Nicole in på bara huden och försöker förstå vad det är som har gått fel. Hon är trasig, men hon har sitt gnister och det kan ingen ta ifrån henne. Vissa sår läker aldrig."
 
Anettes ord:
En otäck dimma av minnen och realtid från en trasig själ och kropp.
 
Ord som fastnade:
"Jag minns att jag brukade somna utanför ditt rum på golvet...Men jag vaknade aldrig så. Du måste ha lyft in mig till min säng på natten. För inte är det bara en dröm? Hårt och kallt. Stel, jag blev alldeles stel. Du hade ingen matta utanför din dörr, det skulle jag minnas. Jag minns det hårda och kalla."
 
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR och HÄR

Kommentera här: