Innan allt har blommat ut

Titel: Innan allt har blommat ut
Författare: Inger Frimansson
Antal sidor: 30
Förlag: Novellix
 
Bokens första mening:
"Det fanns mönster i väggen, som ansikten."
 
Om boken:
"Claire sitter under palmerna. Tänker på hemma. Och älskaren. För efter Richard fick hon sig en älskare. Tog jag mig. En gift. Hon nämnde inte någonting om resan. Han skulle få oroa sig. Det fanns dagar då hon önskat det. Dagar med en vaknande tomhet. Oroa dig och sakna mig! Rentav en smula rädd! Man kan bli så barnslig av att känna sig försmådd."
 
Anettes ord:
Vemod med fänglsande språk, men som inte förmedlade så mycket
 
Ord som fastnade:
"Du skall väl aldrig dö, mamma, aldrig? Hon pressar ena kinden mot moderns klänningsliv. Hör hennes hjärta slå mot revbenen.
Nej, Claire, det ska jag inte.
Kan du lova mig det, kan du lova? Handen på hjärtat och två fingrar i kors?
Moderns ljusa pustar av skaratt. Det stiger mot rymden som ballonger.
Visst, min lilla tös. Jag lovar."
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR och HÄR

Kommentera här: