Skrivkramp

Idag är det en sådan där dag. När timmarna bara flyger iväg i rasande fart utan att jag egentligen får något vettigt gjort. Jag satte mig vid datorn, funderade på nästa skrivuppgift (som jag fortfarande inte har skrivit ett enda ord på), men kom sedan på att jag nog borde beställa hem lite mat. Klickade runt, beställde (tog evigheter ju! Att handla mat för hemkörning går inte ett dugg snabbare än att springa in i den fysiska butiken och roffa åt sig lite varor!), kollade mejl.
 
Big mistake. Big, huge mistake!
 
Svarade på korrespondens, registrerade rabattkoder, hamnade i en klädbutik online. Köpte nya underkläder. 
 
Några timmar senare är word-dokumentet fortfarande blankt. Plånboken lite tunnare och huvudet tungt. Det blir inget skrivande idag. Hopplös.
 
Men ibland får det bli så. Det var ingen skrivardag helt enkelt. Orden kom inte till mig. Jag kan inte forcera fram dem. Solen strålar från en blå himmel och den här februaridagen bjuder på 6+ i Göteborg. Dags för en promenad! Imorgon är en ny dag, under tiden får jag bearbeta något i tankarna som kanske når ut till fingrarna. De brukar komma, orden alltså, när jag är upptagen med annat.
 
 

Kommentera här: