Världen behöver just dig

Du står vid dörrn och gläntar
och jag vet vad som väntar
det blir en tid med både skratt och bråk och gräl
Och massa andra saker
en värld med nya smaker
nya personer och de flesta vill dig väl

När jag ser in i dina ögon
då finns det saker som jag önskar dig

Det är inte mycket jag begär
att du får respekt för den du är
att du kan få skratta högst i klassen
att du får lön för ditt jobb
och en schysst pension så småningom
och att du kunde slippa se dig om
att du kan dansa fritt i natten
För världen behöver dig och just dig!

Finns många sjuka grejer
men ännu flera tjejer
som går bredvid dig
om du vill och ger dig hopp
Du sätter egna gränser
har tusen kompetenser
och du kan älska varje del utav din kropp

När jag ser in i dina ögon
då finns det saker som jag önskar dig

Det är inte mycket jag begär
att du får respekt för den du är
att du kan få skratta högst i klassen
att du får lön för ditt jobb
och en schysst pension så småningom
Och att du kunde slippa se dig om
att du kan dansa fritt i natten
För världen behöver dig och just dig!

Fantastiska Clara Henry (och Lina Hedlund och Tess Merkel)

Kommentera här: