Det här är hjärtat

Titel: Det här är hjärtat
Författare: Bodil Malmsten
Antal sidor: 69
Förlag: Rönnells Antikvariat i sammarbete med Albert Bonniers Förlag
 
Bokens första mening:
"Hjärtat är en muskel något större än en knuten hand"
 
Anettes ord:
Jag har läst den tidigare. Sökt efter ett eget exemplar genom åren utan att lyckas. Lånat på på biblioteket åter igen. Den är helt underbar, makalöst bra. Perfektion i sammansättning av ord och känslor. Om kärleken, sorgen och saknaden, om det sköra hjärtat. Efteråt gråter jag, tröstlöst. Boken letar sig in i den djupaste vrå och släpper tyngden jag inte ens visste att jag bar på.
 
Ord som fastnade: Allt. Varenda ord.
 
"Bara du kan se mig
som jag är
 
Vem ska nu
vara jag
 
Vem ska nu
vara du
 
Hej det är jag
 
Det var jag"
 
Mitt ex:
Lånat på biblioteket. Kan inte finna ett ex av boken hos någon handlare. Ljudboken samt E-boken finns dock HÄR och bla. HÄR.

Kommentera här: