Jag är inte perfekt, tyvärr

Titel: Jag är inte perfekt, tyvärr
Författare: Michaela Forni
Antal sidor: 222
Förlag: Lava Förlag
 
Bokens första mening:
(förordet) "Äntligen är det dags för mig att skriva förordet till den här boken."
 
Om boken:
"Boken är en kombinerad dagbok och självhjälpsbok och beskriver hur krav och perfektionism i dagens samhälle bidrar till en växande stress och oro hos unga kvinnor och vilken del sociala medier har i det hela. Med hjälp av yoga, mindfulness och terapi tog sig Michaela själv tillbaka från en period av utmattning."
 
Anettes ord:
Känslan jag får av boken är som ett förtroligt samtal på tjejmiddagen. Med goda självhjälpsråd och tankar kring livet och självkänslan.
 
Ord som fastnade:
"...Hur lång tid tar det att gråta tusen trötta tårar?"
 
Mitt ex:
Lånat på biblioteket men finns också att köpa bl.a HÄR och HÄR

Kommentera här: