Skriv ändå

Jag håller pg dn-tangenten nere och läser gamla blogginlägg i snabbspolning, fastnar i den här texten och förundras över hur skrivandet har förändrats på bara några veckor. Och jag är helt övertygad om att det är skrivkursernas förtjänst.
 
"...Det var ingen skrivardag helt enkelt. Orden kom inte till mig. Jag kan inte forcera fram dem..."
 
Orden känns totalt främmande idag. Lät jag verkligen distrationen hindra mina ord? Tack vare mitt deltagande i två kurser om skapande/kreativt skrivande, har jag insett att orden måste regelbundet motioneras, annars blir de tröga och slöa. Kvantitet ger kvalitet i slutändan. Även om det inte alltid känns så när jag är mitt uppe i jobbet. Jag har nu en daglig rutin att skriva, även om jag inte är på humör, även om jag saknar "inspiration". Huvudsaken är att jag skriver. Vad som helst! Och läsningen betyder lika mycket. Jag läser inte när jag har tid. Jag skapar tid för läsning.
 
Ett tips. Försök! Det fungerar, jag lovar.

Kommentera här: