Öppnas i händelse av min död

Titel: Öppnas i händelse av min död
Författare: Liane Moriarty
Antal sidor: 345
Förlag: Månpocket
 
Bokens första mening:
"Stackars, stackars Pandora."
 
Anettes ord:
Den här boken har blivit kastad i ansiktet på mig så många gånger att jag till slut gav upp och köpte den. Sedan blev den liggande. Men så såg jag Big little lies (av samma författare) som TV-serie och tyckte att den var helt fantastisk. Så jag började läsa Öppnas i händelse av min död, som även den kommer att filmatiseras. Men, men... besvikelsen infann sig snabbt. Den har sina höjdpunkter och ibland är framåtdrivet godkänt. Språket är glättigt och flamsigt och i det stora hela får jag en känsla av att jag sitter med en 80-talsroman i min hand. Vardagliga ting, med moral och kulturella synsett känns förlegat. Händelserna utspelar sig huvudsakligen i Sidney, men tyvärr är det inte där jag befinner mig via miljöskildringen. Får mer en känsla av en amerikansk småstad. 
 
Ord som fastnade:
Har inte en enda öronmärkt sida faktiskt. Så jag väljer slumpmässigt ut: "Rachel kom gående mot sin bil när hon såg sin dotters mördare." (s. 244)
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR

Kommentera här: