De polyglotta älskarna

Titel: De polyglotta älskarna
Författare: Lina Wolff
Antal sidor: 291
Förlag: Bonnier Pocket
 
Bokens första mening:
"För att hitta den rätte hade jag aldrig trott att nätet skulle vara min grej."
 
Anettes ord:
På något sätt har den här boken fått vänta tills nu, innan jag läser den. Jag var nyfiken vid hypen då den släpptes, ännu mer sugen då den vann augustpriset år 2016. Men kanske just därför väntade jag. Jag vill läsa ifred, inte få boken slängd i mitt ansikte och kommentarer susande förbi vart jag än vänder min blick. Jag och boken. Utan yttre påverkan. Men den har legat där och väntat, längtat. Och när jag slutligen öppnar pärmarna kan jag inte lägga ner den igen. Jag älskar den här berättelsen- Om manuset till boken om de polyglotta älskarna. Ellinor, Max och Lucretzia - jag har svårt för att bestämma mig för vilken karaktär jag tycker mest om att följa. Språket, uppbyggnaden, invävningen... en bok för mig.
 
Ord som fastnade:
Titeln. Genialisk! Ingen glömmer den. (samt lovord till formgivare Lotta Kühlhorn, Wow!) Skulle kunna skriva många citat här förövrigt, eftersom boken är en språklig karamell.
  
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR. Lyssnade också på ljudboken från Nextory
 
PS! Jag kommer träffa Lina Wolff under nästa kurstermin och diskutera skrivande. Återkommer om detta framöver!

Kommentera här: