Störst av allt

Det var ju för att jag skulle minnas de böcker jag läst, som jag startade den här bloggen. Men ändå skriver jag inte. Hela sommaren har gått och jag har läst massor. Men nu när jag skall uppdatera kommer jag inte ihåg en enda. Kanske skulle jag istället ha en liten anteckningsbok liggande i bokhyllan, där jag kort skriver ner titel och författare bredvid en kommentar som sammanfattar intrycket av boken. Ja, vi får väl se hur det blir med den saken...
 
Jag studerar också. Skall bli något med en titel inom skrivandet. Det tar tid, det gör det. Och tankarna upptas mestadels av texter i process. Sådana som skall bedömmas av kurskamrater och lärare. Tiden också. Den som det finns för lite av. Men jag gillar ju bloggen. Den är ju liksom en del av mig, har varit i så många år, om än i olika format och med utbytta benämningar. 
 
En bok som jag inte glömt, som jag minns väldigt klart och där Maja fortfarande finns i mina tankar:
 
Titel: Störst av allt
Författare: Malin Persson Giolito
Antal sidor: 367
Förlag: Wahlström & Widstrand
 
Bokens första mening:
Vid den vänstra bänkraden ligger Dennis, som vanligt iklädd reklam-T-shirt, stormarknadsjeans och oknutna gymnastikskor.
 
Anettes ord:
Det tar lite tid innan jag kommer in i boken. Innan jag lär känna Maja och tycker om henne. Men sedan blir det så bra. Åh, sååå bra!
 
Ord som fastnade:
Majas dråpliga kommentarer och egennamn som Pannkakan och kalla mig Lena. Samt sista kapitlet, men det kan jag ju inte skriva ut här.
 
Mitt ex:
Lånat på biblioteket och lyssnat på som ljudbok, men finns bla. HÄR och HÄR 
1 Elsa:

skriven

härlig grej, att ta med första meningen. ser fram emot fler boktips, om du får tid och lust :)

Svar: Tack, Elsa! Det kommer mer :)
Anette

Kommentera här: