Själasörjaren

Titel: Själasörjaren
Författare: Christine Falkenland
Antal sidor: 297
Förlag: Wahlström&Widstrand
 
Bokens första mening:
"Erland stack nyckeln i låset och vred om."
 
Anettes ord:
Den här boken skiljer sig från tidigare titlar av Falkenland som jag har läst. Den känns tätare. Här lämnas inte rum för paus och tankar. Inga utsvävningar och trådar att nysta i. Språket är inte vägt och vridet, har inte mognat fram. Här matas jag med färska skapelser. Lite synd tycker jag. Falkenlands signum går förlorat på det viset. Det som jag tidigare fastnat för, som var unikt för författaren, är inte lika utmärkande i Själasörjaren. Boken är ändå bra. Såklart. Berättandet, liksom språket,alltid briljant när det gäller Christine Falkenland.
 
Ord som fastnade:
"Och Erland speglade sig i Claudias ryggtavla och kammade med blicken hennes hår." s. 43
 
Mitt ex:
Lånat på biblioteket men finns bla att köpa HÄR och HÄR

Kommentera här: