Funkislampa

Titel: Funkislampa
Författare: Jerker Virdborg
Antal sidor: 26
Förlag: Novellix
 
Bokens första mening:
"Jag och Per hade suttit ett slag på Bryggbaren och tittat ut mot fyren och småbåtshamnen och allt det där ute på udden när jag kom att tänka på en sak."
 
Om boken:
"Vad ska du ha för grejorna här då? sa jag långsamt och svepte lite nonchalant med handen, för Per hade lärt mig att om det gick att undvika så skulle man aldrig röja vilken pryl man var intresserad av. Bakom bordet stod en man med mustascher och intensivt gröngrå blick. Han såg ut att vara i femtiofemårsåldern. Tio kronor styck, sa han."
 
Anettes ord:
Attans vilken nit! (som huvudpersonen försätter sig i) En rinnande lätt novell att ta till sig. Underhållande, utan att lämna eftertanke.
 
Ord som fastnade:
"Jag kunde inte låta bli att le igen. Och alltihop kändes faktiskt plötsligt så fint - jag var tvungen att vända mig bort. Hans pojkaktighet, hans glödande blick, hans drömmar om det perfekta fyndet." (s. 14)
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR och HÄR

Kommentera här: