Om konsten att läsa och skriva

Titel: Om konsten att läsa och skriva
Författare: Olof Lagercrantz
Antal sidor: 107
Förlag: Bonnier Pocket
 
Bokens första mening:
"Vad sker när vi läser?" 
 
Anettes ord:
Det här är inte en av mina favoriter när det kommer till inspirationsläsning angående läsande eller skrivande och det är tveksamt om jag kommer återgå till den för att finna stöd. Jag har dock öronmärkt fyra stycken sidor som jag fann genialiska. Några av kapitlen erbjöd, för mig, värdefulla tankar som jag tar med mig. Fler kapitel skummade jag igenom utan att texten väckte ytterligare tankar.
 
Ord som fastnade:
"Ibland fick jag lämna ämnet och mina kasserade projekt är många. Oftare fann jag att jag inte ägde kunskap nog, att jag försökte pressa mig att säga vad jag i själva verket inte kunde säga. Det var en hård men vänskapligt inställd ängel som ställde sig i vägen." (s. 59) 
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR eller på biblioteket! Kika gärna hos antikvariaten.

Kommentera här: