Saker jag hade velat veta när jag var 15

Titel: Saker jag hade velat veta när jag var 15
Författare: red. Diana Olofsson, Johanna Wester (+ 17 stycken kulturpersonligheter och skribenter)
Antal sidor: 245
Förlag: Norstedts
 
Bokens första mening:
"Samtalet började under en middag med några vänner för ett par år sedan." (förord)
 
Anettes ord:
Det här är en antologi som du kan läsa för att få stöd, känna igen dig eller för att förstå. För vuxna läsare kan läsningen skänka grubblerier om de egna tonåren. Öppningen är stark med Bodil Malmstens ord Livet finns fast du inte ser det.
 
Ord som fastnade:
"Gör vad som helst utom att ta livet av dig. Det finns inget efteråt. Jag har varit där och kommit tillbaka för att berätta det. Det var ingenting jämfört med livet. Det var ingenting, ingenting alls." (s. 23 - Bodil Malmsten)
 
Mitt ex:
Lånat på biblioteket, men finns också att köpa bla. HÄR och HÄR

Kommentera här: