Bakom din rygg

Titel: Bakom din rygg
Författare: Sofie Sarenbrant
Antal sidor: 395
Förlag: Bookmark förlag
 
Bokens första mening:
"Allt går så snabbt att han inte hinner uppfatta vad som händer."
 
Anettes ord:
Det här är första gången jag läser Sarenbrant, så jag är nyfiken när jag inleder läsningen. Jag roas av dramat som breder ut sig på den lilla salongen och upplever det som en amerikansk såpa. Läser gärna vidare och tycker om de korta avsnitten som växlar mellan de tre karaktärerna. Perfekt för en "mellan-hållplatserna-läsning" eller "medan pastan-kokar-läsning". Förvånas dock något över förlagets hype om att romanen skulle vara en psykologisk thriller, kan tänka mig att en del läsare kan känna besvikelse över gastkramningar och nervkittel som uteblir. I mina ögon lyser mördaren klart och slutet är väntat. Men på något sätt hade jag inte heller några önskningar om att det skulle vara annorlunda. Intresset ligger mer i att följa intrigen.
 
Mitt ex:
Lånat. Finns bla att köpa HÄR och HÄR
1 Frida G Svensson:

skriven

jag uppskattar så dina recensioner. Kort men kärnfull! tack!

Svar: Tack, vad roligt att höra :)
Anette

Kommentera här: