Bli som folk

Titel: Bli som folk
Författare: Stina Stoor
Antal sidor: 212
Förlag: Norstedts
 
Bokens första mening:
"Åsas näsa som snorig."
 
Anettes ord:
Till en början har jag svårt att hitta rätt melodi. Rösten i mitt huvud låter brysk av de ofta avhuggna orden och meningarna. Men så lyssnar jag till Stina Stoors egen röst via ljudboken och allt faller på plats. Det är mjukt och vackert, hon sjunger fram orden. Jag tycker om samtliga noveller i boken, men barnen berör lite extra. Miljön är vidunderligt vacker, mystisk och stundtals snuddar sagorna vid orden.
 
Ord som fastnade:
"Längs nittitvåan hänger telefonledningen i sina stolpar. Oftast är det bara skogen på sidorna men ibland är det hyggen eller lägdor bakom den där tråden istället och då blir ledningen en svart linje som höjs och sänks som i andetag mot himlen. Så. Upp och ner och upp."
 
Mitt ex:
Köpt HÄR, men finns också bla. HÄR

Kommentera här: